Prvi međunarodni muzejski Hackathon: Hakiraj etnografsku foto baštinu! <br />(Zagreb, tijekom 2018.)

Prvi međunarodni muzejski Hackathon: Hakiraj etnografsku foto baštinu!
(Zagreb, tijekom 2018.)


Etnografski muzej
Trg Mažuranića 14
10000 Zagreb
 
Etnografski muzej u Zagrebu će tijekom 2018. godine organizirati prvi međunarodni muzejski Hackathon[1] u Hrvatskoj pod nazivom: Hakiraj etnografsku foto baštinu! za građanstvo, odnosno IT ljubitelje – studente, dizajnere, kreativne poduzetnike koji će se natjecati u izradi softverskog rješenja, korisničkog sučelja te tehničke implementacije osmišljenog rješenja novoga stalnog postava Etnografskog muzeja. 

Cilj ovoga projekta je promicanje etnografske kulturne baštine kao izvora inspiracije za suvremena stvaralaštva i inovacije te jačanja interakcije muzeja s drugim kulturnim i kreativnim sektorima. Ovaj projekt će imati trajni učinak i održivost i nakon same realizacije, jer će rezultati ovoga projekta biti predstavljeni u dijelu novoga stalnog postava muzeja, dok će sudionicima biti omogućeno da na inovativan način sudjeluju u stvaranju dijela stalnog postava Etnografskog muzeja.

Sudjelovanje u natječaju je dobrovoljno i prijavljeni natjecatelji neće plaćati kotizaciju. U sklopu natjecanja izrađivat će se programersko rješenje u suradnji s Etnografskim muzejom i suradnicima s područja ICT sektora. Osnovna ideja bit će predstavljena u prvom dijelu Hackathona na kojem će stručnjaci iz Helsinkija prikazati svoja iskustva, dok će stručnjaci iz Zagreba prikazati osnovnu ideju projekta uz pomoć stručnjaka za ICT. Sudionici će biti upoznati s etnološkim, povijesnim i estetskim vrijednostima muzejske zbirke fotografija i arhivskih filmova te će biti potaknuti na izradu inovativnih rješenja u „hackiranju“ sadržaja iz bogate fotografske baštine koja je sačuvana u fundusu Etnografskog muzeja u Zagrebu.

Nakon završenog programskog rješenja, natjecatelji će prezentirati i demonstrirati svoja rješenja. Konačna rješenja koja će biti nagrađena ocjenjuje žiri koji imenuje organizator. Projekt će omogućiti mladim osobama bolje razumijevanje vrijednosti bogate etnografske baštine i podizanje svijesti o važnosti njezina čuvanja za buduće naraštaje kroz pravilnu prezentaciju.

Hackathon će uz pomoć aktivne participacije građana na inovativan način pomoći pri kreiranju sadržaja novoga stalnog postava Etnografskog muzeja u Zagrebu te prezentiranju bogatog fundusa na potpuno nov i zanimljiv način. Našim korisnicima će omogućiti da uče na neposredan način kroz aktivno sudjelovanje te da steknu nova znanja i iskustva, rade u zanimljivom muzejskom okružju s interdisciplinarnim timom stručnjaka i povećaju mogućnost zapošljavanja.

Ovim projektom na inovativan način Etnografski muzej u Zagrebu pridružuje se obilježavanju Europske godine kulturne baštine 2018. u Hrvatskoj.
Više o projektu možete pročitati na stranici muzeja: http://www.emz.hr/.
 
[1] Hackathon, spoj dviju riječi: ”hack” i ”marathon”, zabavan je programerski maraton i inovativna prilika za sudionike da zajedničkim radom pokažu svoje znanje i snalažljivost te kreiraju nove korisničke sadržaje u kojima će se produbiti doživljaj svakodnevnog života čovjeka u prošlosti, izradom zanimljivih aplikacija i virtualnih okružja.